Monday, February 28, 2011

DIA....:)

duduk sejenak dipenjuru alam..memikirkan dia yg sering bertandang...
dia..sering kali memberitahu kelemahanku..krna dia tahu kelemahan aku lah yg akn mmbangkitkan aku..
dan krna dia tahu. jika sering kali aku mnrima pujian drinya..sampai bila2 kesilapan yang aku lakukan akn kmbali  berulang..
sering kali aku dimarahi..menggamit juga rs bnci. namun andai dinilai kmbali kata2 amarahnya, semuanya benar..
aku harus mmbaiki sifat dan kekurangan yg ada pd ku..
Allah s.w.t telah mntakdirkan aku dan dia untuk bertemu..menjalin silaturrahim..
dia adalah org yg sgt aku sayangi.. umpama aku mnyayangi diri ku sndiri..
dia inspirasi untk khidupanku..tanpa dia mngkin aku x setabah hari ini..
kata2 nasihat dia berikan seringkali mmbangkitkan jiwa aku yg terkadang hanyut dgn duniawi semata..
hanya dia yg mberitahu kelemahan2 diriku..kata2 amarahnya walaupun melukakan dan pahit untuk ku telan, namun ia boleh mngubati dan mmperbaiki diriku.. 
dia..seorg yg sgt sabar dgn kerenah ku..dri dulu lg..
tapi seringkali diri ini mnnyakiti hati nya..seolah2 aku x prnh mnghargai drinya..
sebenarnya jauh d sudut hati..aku sgt mnyayangi dia..xmmpu untuk brdiri tanpa dia..
krna aku sudah biasa dgn kehadirannya..ku mohon..jgn ambil dia dari ku..
kalau dtakdirkan utk kami brpisah jua..biarkan aku yg prgi dulu..krna aku x blh hdup tnpa dia...
maafkan segala kesilapanku...

*hanya aku yg mngerti....

2 comments:

  1. plss..jgn buat smpai aku bdendam kat ko...aku xnk ada rs tuhh..aku xnk..aku sygkan ko..nape asik nk mrhkan aku? nape xblh nk bncang baik2..? nape prlu tngking2 aku? nape ungkit smua yg dh lepas? nape ko buat aku trus down?????? ko tau x aku dh xda rs nk stdy dh skrg??? nape aku je yg dpersalahkan? bkn ko pun ada buat silap jgk ke? fine...ko kutuk aku..ko hina aku..aku mang dh rs thina dh pun skrg..nape ko x puas hati lg? ko tau x sakit nk rs smua ni. kalo ko x sygkan aku..dh bnci sgt2 kat aku NAPE KO KEEP ON SAYIN DAT U LOVE ME??????? AKU BNCI RS SMUA NI...KO PHM X??? SAKIT TAU X???? PLSS.....JGN BUAT AKU MCM NIHHH....CUKUPLAH AN APA YG DH LEPAS..

    ReplyDelete
  2. AKU PENAT AN SEMUA NIHH.....
    AKU PENAT NK MENANGIS....
    AKU PENAT NK MERINTIH..
    AKU PENAT NK MERAYU..
    AKU PENAT NK TAHAN RS RINDU NI..
    AKU PENAT NK BERFIKIR...
    PLSSS.....MN KO YG DULU?
    NAPE KO ASIK NK MRH AKU JE LATELY NI?
    KO TAKUT AN BAYANGAN KO SNDIRI KE?
    KO NK AKU BTL2 PERGI DRI HIDUP KO KE?
    KO KATA KO XNK KEHILANGAN AKU TP APA YG KO BUAT X SMA AN APA YG KO CKP..
    FINE...KO BLH CKP AKU MCM2 YG KO NK..
    TP BILA AKU YG BRSUARA KO XKN PRNH STJU..
    NAPE KO X PRNH FHM APA YG AKU RS?
    KALO KO PHM..KO XKAN BUAT SEMUA KAT AKU..
    AKU SYG KO..TP AKU JGK BNCI KAT KO..
    KALO BNCI TP SYG,ITU POSITIF..
    KALO SYG TP BNCI,ITU NEGATIF...

    ReplyDelete